פריימריז באיחוד הלאומי • שבעה מתמודדים על 2 מקומות ריאליים

אבי יעקב | צילום: פייסבוק 1 Comment on פריימריז באיחוד הלאומי • שבעה מתמודדים על 2 מקומות ריאליים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום אחר הצהריים יתקיימו הבחירות לראשות מפלגת האיחוד הלאומי ולנציגה בכנסת. הבחירות יערכו בבית הארחה בית וגן ברחוב הפסגה 8, ירושלים.

סדר היום כדלהלן: 16:00- פתיחת קלפיות להצבעה. 20:00 – סגירת קלפיות וב-20:30 – הכרזת תוצאות.

יו"ר המפלגה ייבחר בנפרד והוא ימוקם במקום השני ברשימת הבית היהודי לכנסת. המועמד היחיד הוא אורי אריאל שימשיך לעוד קדנציה. בהצבעה נפרדת יבחרו חברי מרכז תקומה שלוש שמות, שימוקמו ברשימה המאוחדת במקומות ה-9, ה-14 וה-18.

ואלו המתמודדים על 2 המקומות הריאליים.

נחי אייל (52)
סטטוס משפחתי:
תושב פסגות נשוי ואב לשבעה
עיסוקים מרכזיים :
שימש כמנכ"ל תקומה מהקמתה ועד לשנת 2014. מנכ"ל ומייסד הפורום המשפטי למען ארץ ישראל. מייסד " ירוק עכשיו", לשמירת הסביבה ללא גבולות. יזם את תוכנית "מאמינים במשטרה" להכשרה וליווי של צעירים דתיים לשירות ופיקוד במשטרה והקים את בית הספר לתקשורת – "עובדה". הוא חבר דירקטוריון קק"ל ואחראי על פיקוח ואכיפה על פלישות לקרקעות קק"ל.

כדירקטור בקק"ל הוא שותף לניהול תקציב של כמיליארד ש"ח. אייל היה יועצו של חנן פורת. הקים וניהל את המכינה הקד"צ "אלישע", את ישיבת יריחו ואת הישיבה בקבר רחל. היה ממקימי תנועת "אורות", ארגון "אורות חסד" והעלון "מעט מן האור". הוא משרת במילואים כסמג"ד הגמ"ר בחטיבת בנימין.
נחי אייל

איציק זרגרי (52)
תושב מעון, נשוי ואב 5 ילדים וסב לנכד
עיסוקים מרכזיים :
מזכיר הישוב מעון בהר חברון. מנהל מכון ראשית המפעיל מדרשה לבנות בישוב מעון, ו"בית קרוב" – בית יהודי לסטודנטים הלא דתיים מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. שימש כמנכ"ל רגבים, הקים וניהל את הישוב הדר ביתר – כיום העיר ביתר וכן את הקריה חינוכית הסביבתית וגרעין תורני במצפה רמון ושלוחותיה. חבר מליאת מועצת מצפה רמון. מחזיק תיק חינוך ואיכות סביבה ויזמות. יועץ ומלווה למוסדות חינוך וגרעינים משימתיים בדרום.
יצחק זרגרי

אורית סטרוק (55)
תושבת חברון, נשואה, אם אם ל 11 וסבתא ל 14.

עיסוקים מרכזיים :
יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת. חברה בוועדת חוקה, ביקורת המדינה ומ"מ בוועדת כספים. יזמה את השבת משוחררי שליט לכלא וצרוף סיירים אזרחיים לחיפושים אחרי שלושת הנערים שהובילו למציאתם. יזמה סדרת חוקים חברתיים בתחומי הגנה על קשישים, קטינים והגנה על תורמי אברים חיים. יו"ר ארגון זכויות האדם בישע לשעבר ופעילת זכויות אדם.
פעילה מרכזית בסיעת הבית היהודי בתחומי דת ומדינה. הובילה להחלטת הסיעה להתייעצות עם גדולי רבני הציונות הדתית בתחומי דת ומדינה והובילה לבלימת חוקים המנוגדים לדעת תורה.

זבולון כלפה (53)
ממפוני גוש קטיף. תושב קיבוץ שומריה, נשוי ואב ל 6.

בכנסת ה-19 שימש כחבר בוועדות הכספים והפנים ויו"ר השדולה החקלאית פעיל למען הפריפריה. סיכל את 'מתווה פראוור' (הכשרת עבריינות הבניה הבדואית בנגב. עצר תקציבים של עשרות מיליונים לבדואים. נאבק לאישור תקציבים ליו"ש במסגרת וועדת הכספים. נלחם מול האוצר להבאת מיגוניות לעוטף עזה בעיצומו של צוק איתן. לשכתו ממוקמת בנתיבות – מהבודדים בכנסת שמושבם הפרלמנטרי בפריפריה.
זבולון כלפה

עו"ד בצלאל סמוטריץ' (34)
תושב קדומים נשוי ואב ל 5.

עיסוקים מרכזיים:
הקים ומנהל את תנועת רגבים הפועלת לקידום מדיניות קרקע ציונית. ממייסדי וחבר הנהלת איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות. נציג ציבור במליאת מועצת העיתונות. חבר הנהלה בישיבת בני חייל בשומרון, תנועת קוממיות והגרעין החינוכי בנתניה. ניהל את הישיבה הגבוהה בקדומים ונמנה עם מייסדי איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות. בשנתיים האחרונות שותף במאבק לשימור וקידום עולם התורה הציוני דתי ועולם התורה בכלל.
מסיים תואר שני במשפט ציבורי ובינלאומי באונ' העברית.
בצלאל סמוטריץ

אמיתי כהן (37)
תושב רחובות, נשוי ואב ל 5.
עיסוקים מרכזיים:
מכהן כיו"ר הבית היהודי ברחובות וחבר מועצת העיר ומחזיק תיק השכונות, תרבות יהודית, נוער דתי ויו"ר ועדת הכספים של רשת המתנסים. מקים הפורום הציוני דתי ברחובות וכגיזבר המועצה הדתית בעירו גייס 20 מלש"ח לתכנית הבראה. בעבר שימש כיועץ ראש העיר, ניהל את הגרעין התורני ביבנה ויצא לשנת שליחות מטעם המדינה בצרפת.
מניע מרכזי להתמודדות
מתוקף ניסיוני אני מכיר היטב את החשיבות בחיבור בין הכנסת לשטח. כיום ישנם 120 חברי מועצות ברשויות ברחבי הארץ ויש לפעול כדי לחזק ולגבות אותם.
אמיתי כהן

עו"ד אייל שלי
עיסוקים מרכזיים:
עורך דין ומוותיקי המפלגה. מנכ"ל המרכזים הקהילתיים בצפת ובעל רקורד עשיר בעשייה חברתית בצפון. עמית בבית ספר למנהיגות חינוכית 'מנדל' ירושלים. אייל שלי



1 תגובות

מיין תגובות